.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ویتامینی که از ابتلا به سکته و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند

پژوهشگران به منظور برخورداری بدن از ویتامین B6 بر مصرف ماهی، جگر، گوشتها، حبوبات و جهت بهره مند شده از اسید فولیک بر مصرف سبزی و میوه تاکید دارند.

ایسنا نوشت:

محققان ژاپنی دریافتند که افراد برخوردار از رژیم‌های غذایی حاوی مقادیر بالا از ویتامین B کمتر از دیگران به بیماریهای قلبی عروقی دچار می شوند.

پژوهشگران ژاپنی با انجام تحقیق روی 23 هزار مرد و 36 هزار زن به مدت 14 سال به این واقعیت دست یافتند زنانی که رژیم غذایی با مقادیر بالای اسید فولیک و ویتامین B6 مصرف می کنند کمتر از دیگران به دلیل ابتلا به بیماریهای قلبی می میرند و در مورد مردان نیز همین رابطه در خصوص نارسایهای قلبی مصداق دارد.

نتایج این تحقیق که در آخرین شماره مجله Stroke به چاپ رسید نشان داد که مصرف ویتامین B 12 در این خصوص هیچ گونه تاثیری ندارد.

محققین یاد شده عقیده دارند که علت برقراری چنین ارتباطی ناشی از تاثیر ویتامینهای یاد شده بر کاهش اسید آمینه ای در خون موسوم به homocysteine است که این ماده دیواره های داخلی عروق را تخریب می کند و از عومل شکل دهنده لخته های خونی در عروق است. پژوهشگران به منظور برخورداری بدن از ویتامین B6 بر مصرف ماهی، جگر، گوشتها، حبوبات و جهت بهره مند شده از اسید فولیک بر مصرف سبزی و میوه تاکید دارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.